Åsas hundar

Direktlänk till inlägg 7 maj 2008

Försvunnen fjärr återhittad i fel hund...

Av Åsa - 7 maj 2008 10:23

Lite enkel tävlingsträning inför fredagen med Popsy tänkte jag. Vad har vi inte kört på ett tag? Fjärren! Den sitter ju som berget, men lika bra att ta upp några skiften.

Ha! Dubbelt Ha! Popsy hade nog planerat platsliggning med störning, för låg var vad hon gjorde. Fem meter, ingen reaktion. Tre meter, nada. En meter, hon tittar på mig med en blick som säger "mig lurar du inte! Ska jag ligga så ska jag"...

I det läget är man glad att man kan plocka fram sina spontana skiften och börja om från början. RIKTIGT från början, hon började med att krypa framåt i både sättandet och läggandet. Hon har gjort skiften med låsta baktassar i sex år! OCH hon plockade in stå, alldeles själv (som jag har haft jättesvårt att få fram, men INTE NU, tack).

Vad gör man? Skrattar åt elendet, gör om sin tävlingsplanering, lägger upp en ny kriterieplan, och börjar träna om.

Tio snabba skiften med vikten bak på 5 cm avstånd. Paus.

Två gånger tio på en meter. Paus.

Två gånger tio på två meter. En miss, resten korrekta. Avslutade.

Fast rutan verkar ju funka!


Mårran var seeeg, och jag hade bara frukosten att locka med. "Tjata, jag äter väl de elendiga kulorna då!". Hon däremot gjorde skiften som om hon aldrig gjort annat! Ligg-stå-ligg, sitt-stå-sitt, sitt-ligg-sitt, allt spontant och i flyt. För att roa mig lite körde vi med kommando och blandade vilt, hon missade en enda av tio! Visserligen på bara 50 cm håll, men ändå...


Måste fixa lite bättre godis för att motivera lite extra! Stygg matte kör med dålig förstärkningskvalitet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 2 april 2012 09:21

Till min förvåning upptäckte jag att denna bloggen, trots att den varit inaktiv ganska länge, fortfarande har nästan tvåhundra besökare i månaden...Wow!   Ni som snubblar in här och blir nyfikna på vart jag tagit vägen kan surfa vidare till glada...

Av Åsa - 11 maj 2010 10:36

För alla er som undrar hur det gick med Popsy: Operationen gick bra, tumören är som sagt elakartad och kommer tillbaka men med lite tur så får vi ett par år till. Just nu är hon piggare än någonsin! :)   Kändes inte rättvist att avsluta med en ...

Av Åsa - 6 maj 2010 07:06

Olika omständigheter gör att jag avslutar bloggandet. Sorry alla mina vänner! Tack för denna tiden, ni som vill är välkomna att bli mina vänner på facebook och naturligtvis finns hemsidan www.asashundar.se och min bilddagbok http://asashundar.bi...

Av Åsa - 5 maj 2010 18:31

Popsys testresultat från tumören kom idag. Elakartad. Min värld står stilla. ...

Av Åsa - 5 maj 2010 08:13

Det är jobbigt att inte kunna träna hund så mycket som man vill inför lördag...liiite nervös är jag, och då blir jag energisk, och den extra energin får perfekt utlopp i hundträning. Så igår fick jag en timme över innan styrelsemötet, och passade p...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards