Åsas hundar

Direktlänk till inlägg 14 november 2008

På bättringsvägen

Av Åsa - 14 november 2008 18:49

Hon är en tuffing, min lilla vovve, och bra läkkött har hon dessutom.

Svullnaden är borta till hälften, jag har fått tvätta av ordentligt, hon har ätit, druckit, och gått en liten promenad.

Jag vet fortfarande inte var den upphittade tanden har suttit, längre bak än jag har velat titta (jag har bara lyft på läpparna). Jag misstänker att den var lös sedan innan, kanske var det därför hon gnisslade tänder?

Om några dagar är hon pigg och fin igen. Men det blir varken spår eller tävling för hennes del, hon får vara hemma med husse i lugn och ro istället.


Jag har inrett badrummet med en korg och en vattenskål, det får bli Mårrans nya hem när vi inte är hemma. Hon gillar det inget vidare. Jag har berättat för henne att hon får skylla sig själv, men hon säger att det faktiskt var Popsy som började. Ungar! Eller...hundar...Eller möjligtvis bara rösterna i mitt huvud...


Imorron blir det spår för Mårran! Jag hoppas på regnfritt. Och på att burken med fryst blod verkligen innehåller blod och inte sylt. Kul ska det bli!

 
 
Ingen bild

Malin m Birk & Mio

14 november 2008 20:09

Skönt att hon är bättre! Det brukar läka fort i munnen. Spara gärna tanden så jag får titta på den så kan jag gissa var den suttit om du inte hittar hålet (jag blir så nyfiken). Jag tycker att det oftast är de innersta kindtänderna som blir dåliga först (lite knubbiga med delade rötter) eller framtänderna (smala och långa). Stackars Mårran som blir förvisad, jag förstår att hon ger dig anklagande blickar ;-) och jag förstår också att du har röster i huvudet - jag är likadan med mina vovvar haha, man känner sig orättvis på nåt sätt.

 
Harriet

Harriet

14 november 2008 21:17

Låter ju spännande med blodet eller sylten eller vad det nu är för något. :D

http://www.kiara.dinstudio.se

 
Malin, Oscar och Zolo

Malin, Oscar och Zolo

14 november 2008 23:07

skickar krya på dig pussar till Popsy och en kram till dig, vet hur det är när ungar slåss men som tur e har hundarna hållt sig lugna:)
Tror säkert att Mårran kan spåra både sylt och blod, för hennes del kvittar det nog:)

KRAM o tack för min timeout igår den var välbehövlig

http://tokigaflattar.dinstudio.se

 
Ingen bild

Åsa

15 november 2008 10:41

Popsy tackar och hälsar att hon nu har börjat utnyttja sin position som "offer" till sin fördel ;)
Tanden är borta, men visst var det en kindtand, knagglig och med delad rot.
Det var blod och inte sylt! Återkommer med spårrapport ikväll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 2 april 2012 09:21

Till min förvåning upptäckte jag att denna bloggen, trots att den varit inaktiv ganska länge, fortfarande har nästan tvåhundra besökare i månaden...Wow!   Ni som snubblar in här och blir nyfikna på vart jag tagit vägen kan surfa vidare till glada...

Av Åsa - 11 maj 2010 10:36

För alla er som undrar hur det gick med Popsy: Operationen gick bra, tumören är som sagt elakartad och kommer tillbaka men med lite tur så får vi ett par år till. Just nu är hon piggare än någonsin! :)   Kändes inte rättvist att avsluta med en ...

Av Åsa - 6 maj 2010 07:06

Olika omständigheter gör att jag avslutar bloggandet. Sorry alla mina vänner! Tack för denna tiden, ni som vill är välkomna att bli mina vänner på facebook och naturligtvis finns hemsidan www.asashundar.se och min bilddagbok http://asashundar.bi...

Av Åsa - 5 maj 2010 18:31

Popsys testresultat från tumören kom idag. Elakartad. Min värld står stilla. ...

Av Åsa - 5 maj 2010 08:13

Det är jobbigt att inte kunna träna hund så mycket som man vill inför lördag...liiite nervös är jag, och då blir jag energisk, och den extra energin får perfekt utlopp i hundträning. Så igår fick jag en timme över innan styrelsemötet, och passade p...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards