Åsas hundar

Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Tjocka Loppan

Av Åsa - 29 april 2009 08:16

Popsy fick följa med som kurshund på gårdagens tävlingslydnadskurs, för att visa hur jag tränar fotgående och lite grundfärdigheter. Ibland är det så svårt att förklara vad man menar, och så enkelt att visa...Hon trivdes bra i solen i gräset, och låg lugnt och vaktade min väska mot oförskämda border collies...( Akta Chili, hon bits! Fast tänderna är ganska trubbiga...)

Hon reagerade lite på nässlorna i gräset, men var klart på G och visade sin charmiga och duktiga sida. Karoline utsågs till favorit (lövbiff...jag säger bara lövbiff...) och snart var Karoline både klätterträd och lekkamrat i dragkampen om godispåsen som så lägligt drogs ut ur Karolines ficka. Min största utmaning var att försöka få sagda lekkamrat uppmärksam på MIG och inte Popsy...;)

Alltså, bort med Popsy till väskan för att snacka lite teori. Inte tänkte jag på att alla kakorna låg inom räckhåll...NIO STYCKEN MINIBROWNIES! Min fd lilla hund såg ut som en tunna och gick betydligt sämre än för bara två minuter sedan...Inte för att detta på något sätt störde hennes vidare jakt på mat (vadå en hund jobbar inte för godis om den är mätt), hon visade GF som aldrig förr. Jag var så koncentrerad på att visa mitt "system" att jag inte funderade förren jag kom hem över hur snyggt hon klarade att visa upp ingång - stå i front - stå under b.m - stadga i stå - skiften stå sitt - skiften stå ligg - och så tasstarget som inte riktigt var tänkt på min kursbok. Ingenting tog mer än två klick att få fram. Duktig Loppa, kanske våra GF börjar fungera på riktigt?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 2 april 2012 09:21

Till min förvåning upptäckte jag att denna bloggen, trots att den varit inaktiv ganska länge, fortfarande har nästan tvåhundra besökare i månaden...Wow!   Ni som snubblar in här och blir nyfikna på vart jag tagit vägen kan surfa vidare till glada...

Av Åsa - 11 maj 2010 10:36

För alla er som undrar hur det gick med Popsy: Operationen gick bra, tumören är som sagt elakartad och kommer tillbaka men med lite tur så får vi ett par år till. Just nu är hon piggare än någonsin! :)   Kändes inte rättvist att avsluta med en ...

Av Åsa - 6 maj 2010 07:06

Olika omständigheter gör att jag avslutar bloggandet. Sorry alla mina vänner! Tack för denna tiden, ni som vill är välkomna att bli mina vänner på facebook och naturligtvis finns hemsidan www.asashundar.se och min bilddagbok http://asashundar.bi...

Av Åsa - 5 maj 2010 18:31

Popsys testresultat från tumören kom idag. Elakartad. Min värld står stilla. ...

Av Åsa - 5 maj 2010 08:13

Det är jobbigt att inte kunna träna hund så mycket som man vill inför lördag...liiite nervös är jag, och då blir jag energisk, och den extra energin får perfekt utlopp i hundträning. Så igår fick jag en timme över innan styrelsemötet, och passade p...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards