Åsas hundar

Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Äntligen hemma...

Av Åsa - 12 juli 2009 18:12

Var på klubben 7.15 för att hjälpa till lite överallt innan "min" tvåa startade klockan nio. Tävlingsledardebuten avklarad - med beröm från både domare och tävlande! Det var inte helt utan missar (så klart), men domaren räddade det jag glömde snyggt och diskret.

Klassen färdig 11.40, hem i ilfart och hämta hundarna, tillbaka och hann med banvandringen för rallyn 12.10 Stressa ner...


Mårran hade nr sex. Lite slö i värmen, med stundtals riktigt bra under uppvärmningen. Tyvärr tror jag att vi missade formtoppen, väl inne på banan var hon slö och nosig...Enligt utsago var jag inte mycket mer energisk, det blir väl en dålig spiral där vi drar ner varandra är jag rädd. Hon klarade skyltarna, en utförde vi helt fel, en blev det ett mindre förarfel på, och så snus, motvilligt, långsamt. 72 poäng, godkänt...knappt. INTE godkänt för mig! Poängen bryr jag mig mindre om, men jag vill iallafall ha en hund som VILL något!

In i bilen med Mårran, ut med Popsy som verkade taggad. Det drog ut på tiden till vårt startnummer, men hon brukar vara uthållig. In på banan, helt OK. Drog lite åt godiset i åttan, lite ovanligt för henne, men klarade skyltarna fint...tills sista skylten. En enkel "hund framför sitt, höger runt, sitt". Hon vägrade. OK, vi gör om från början. Icke! Hon siktade nu på godisburkarna i åttans frestelser och vägrade lyssna. Jag bröt tävlingen... Kanske borde jag bara gått och fångat upp henne och gått i mål, men ärligt talat är jag inte säker på att jag hade fått med henne - hon hade fått nog. Till slut bar jag ut henne.


Jag vet, det är inte hundarnas val att tävla, det var ett extra svårt läge med svår bana och tidsbrist, men just nu är det två hundar som säljes till högstbjudande...Jag behöver lite tid att komma över besvikelsen för att kunna tänka klart på VARFÖR jag jag blev så arg och ledsen! Det är inte riktigt bra, att tävla ska vara kul för både hund och ägare oavsett hur det går. Just nu är jag bara blockad, funderar över att använda koppelryck, hårda nej, och vattenspruta, men inser samtidigt att det är någon typ av hämndbegär som talar och inte förnuftet.

Imorgon har jag lämnat de dåliga känslorna bakom mig och kan börja se mer rationellt på vad som egentligen blev fel. Förhoppningsvis...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 2 april 2012 09:21

Till min förvåning upptäckte jag att denna bloggen, trots att den varit inaktiv ganska länge, fortfarande har nästan tvåhundra besökare i månaden...Wow!   Ni som snubblar in här och blir nyfikna på vart jag tagit vägen kan surfa vidare till glada...

Av Åsa - 11 maj 2010 10:36

För alla er som undrar hur det gick med Popsy: Operationen gick bra, tumören är som sagt elakartad och kommer tillbaka men med lite tur så får vi ett par år till. Just nu är hon piggare än någonsin! :)   Kändes inte rättvist att avsluta med en ...

Av Åsa - 6 maj 2010 07:06

Olika omständigheter gör att jag avslutar bloggandet. Sorry alla mina vänner! Tack för denna tiden, ni som vill är välkomna att bli mina vänner på facebook och naturligtvis finns hemsidan www.asashundar.se och min bilddagbok http://asashundar.bi...

Av Åsa - 5 maj 2010 18:31

Popsys testresultat från tumören kom idag. Elakartad. Min värld står stilla. ...

Av Åsa - 5 maj 2010 08:13

Det är jobbigt att inte kunna träna hund så mycket som man vill inför lördag...liiite nervös är jag, och då blir jag energisk, och den extra energin får perfekt utlopp i hundträning. Så igår fick jag en timme över innan styrelsemötet, och passade p...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards