Åsas hundar

Direktlänk till inlägg 8 april 2008

Skolk och bilder

Av Åsa - 8 april 2008 20:56

Jag och Mårran skolkade från agilityn idag, jag behövde helt enkelt en kväll hemma. Ola hade varit och lämnat blod och mådde verkligen inget vidare, så jag tog hand om djuren och fixade mat (pizza, mina talanger i köket är högst begränsade).


Jag la eftermiddagspromenaden sent, så att Lysiahundarna skulle vara ute. Laddad med fiskchips och grimma, men med två hundar och från "svåra" hållet direkt.

Mårran reagerade betydligt kraftigare än hon gjort på länge, lite ragg, fixering av hundarna, ganska stökig (inget itfall dock) och något enstaka upphetsat skall. Popsy blev förbannad på Mårrans hoppande och försökte bita henne i nosen (gjorde inte Mårran lugnare), och koppel var i vägen överallt (som Mårran i ren frustration bet tag i).

Jag måste försöka träna oftare med båda hundarna! Hon är nog inte redo för "cold trials" från den svåra sidan med Popsy som sällskap än, fast jag är ändå nöjd med att hon inte blev sitt tidigare "rasande monster"-jag.

När vi väl kommit förbi (hon lugnade sig något på vägen) kom nästa svårighet: en främmande, stökig hund mitt på vägen. I normala fall absolut inga problem, men i hennes redan upphetsade läge så kom där ett skall. Jag satte henne lugnt och lät den andra hunden hoppa in i sin bil = problem löst.


När jag kom hem övertygade jag Ola om att ta med kameran och ta lite bilder till en artikel om just koppelaggression (kommer i Canis 3). Vi började vid macken, med deras stora svarta vakthund som är Mårrans pojkvän under löptid, och absolut inget problem. Bilden blev hyfsad.

Under tiden kom en annan hundägare med sin dobermann förbi Lysia, dobermannen totalt oberörd i slakt koppel. Dit ska vi! Avundsjuk? Oh yes!

Vi gick över vägen, och bort till det "lätta" hörnet för att få lite bilder. Mårran jobbade fint trots att en del av min koncentration var på Ola. Bilderna blev inget vidare...Vi rör oss för mycket och för snabbt.

Kanske kan övertala Andrea...Får ha lite sol först, bara!

 
 
Ingen bild

Karoline & Lakrits

9 april 2008 10:35

Vi saknade er igår! Fast ibland får annat gå före....
Agria har en tävling med hundar som kan trix. Kanske något för dig och Popsy? Gå in på Agria och vidare till Hundstjärnan. Lycka till!

 
elin

elin

30 april 2008 15:15

Jag ser verkligen fram emot den kommande artikeln:)

http://www.nogg.se/hunderbar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 2 april 2012 09:21

Till min förvåning upptäckte jag att denna bloggen, trots att den varit inaktiv ganska länge, fortfarande har nästan tvåhundra besökare i månaden...Wow!   Ni som snubblar in här och blir nyfikna på vart jag tagit vägen kan surfa vidare till glada...

Av Åsa - 11 maj 2010 10:36

För alla er som undrar hur det gick med Popsy: Operationen gick bra, tumören är som sagt elakartad och kommer tillbaka men med lite tur så får vi ett par år till. Just nu är hon piggare än någonsin! :)   Kändes inte rättvist att avsluta med en ...

Av Åsa - 6 maj 2010 07:06

Olika omständigheter gör att jag avslutar bloggandet. Sorry alla mina vänner! Tack för denna tiden, ni som vill är välkomna att bli mina vänner på facebook och naturligtvis finns hemsidan www.asashundar.se och min bilddagbok http://asashundar.bi...

Av Åsa - 5 maj 2010 18:31

Popsys testresultat från tumören kom idag. Elakartad. Min värld står stilla. ...

Av Åsa - 5 maj 2010 08:13

Det är jobbigt att inte kunna träna hund så mycket som man vill inför lördag...liiite nervös är jag, och då blir jag energisk, och den extra energin får perfekt utlopp i hundträning. Så igår fick jag en timme över innan styrelsemötet, och passade p...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards