Åsas hundar

Direktlänk till inlägg 18 juli 2008

Förmiddag med Mårran

Av Åsa - 18 juli 2008 14:07

Mårret har varit med mig runt på ärenden idag.

Först var hon "neutral" hund i privatträning. Hon skötte sig perfekt! Det är skönt att kunne placera henne i olika icke-hotande positioner, liggande med rumpan mot mötande hund, nosande i gräset, slow motion, osv. Hon litar verkligen på att jag tar hand om henne! Hon fick springa lite lös tillsammans med en ung lejonhund efteråt, raggen la sig efterhand, och hon insåg att TROTS att han hoppade och studsade runt henne så fanns där inget hot. Mycket nyttigt!

Sedan visade hon lite apportering/klickerträning på nästa lektion. Det är inte hennes starkaste sida, och därför bra för att visa hur klickerträning fungerar. Fullt fokus på mig, glad och arbetsvillig.

En stadspromenad i Eslöv bort till Mårrhoppan. Jag tänkte att hon skulle få välja en present, men hon ville inte ha något...Hon fick provsmaka Popsys tävlingsgodis till ikväll istället. Hon valde fiskmarinerad, torkad kyckling, smaskens!

Härnäst fick hon en promenad i Marieholm. Vi fick testa nosloopen i "skarpt läge" när hon morrade på två regnrocksförsedda skummisar... Så fort hon får på loopen blir hon helt lugn och uppmärksam på mig. Nosloop på = STOR chans till godis! Vissa nya idéer till förbättringar, sedan ska jag sy en riktigt fin till henne.


Nu är hon totalt slut...hon får stanna hemma hos husse ikväll. Det SKA inte regna, det SKA inte regna...

 
 
Ingen bild

Åsa

18 juli 2008 16:32

Blev nyfiken på ditt godis!! Är det ngt du gör själv el. är det färdigköpt?
Var inne i Eslöv i går och promenerade med Sam, hade på honom din nosloop, använde den mest som "vanligt! halsband men satte på den vid ett tillfälle när vi såg att vi fick möte med en hanhund modell större. Så istället för att gå en omväg (som vi gör när jag känner mig osäker på hur han ska reagera) så kunde vi möta honom utan ngr större problem.Känns väldigt "tryggt" att ha den faktiskt,så jag beställer en så fort den är "färdigdesignad"!!/Åsa
P.s Lycka till ikväll!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 2 april 2012 09:21

Till min förvåning upptäckte jag att denna bloggen, trots att den varit inaktiv ganska länge, fortfarande har nästan tvåhundra besökare i månaden...Wow!   Ni som snubblar in här och blir nyfikna på vart jag tagit vägen kan surfa vidare till glada...

Av Åsa - 11 maj 2010 10:36

För alla er som undrar hur det gick med Popsy: Operationen gick bra, tumören är som sagt elakartad och kommer tillbaka men med lite tur så får vi ett par år till. Just nu är hon piggare än någonsin! :)   Kändes inte rättvist att avsluta med en ...

Av Åsa - 6 maj 2010 07:06

Olika omständigheter gör att jag avslutar bloggandet. Sorry alla mina vänner! Tack för denna tiden, ni som vill är välkomna att bli mina vänner på facebook och naturligtvis finns hemsidan www.asashundar.se och min bilddagbok http://asashundar.bi...

Av Åsa - 5 maj 2010 18:31

Popsys testresultat från tumören kom idag. Elakartad. Min värld står stilla. ...

Av Åsa - 5 maj 2010 08:13

Det är jobbigt att inte kunna träna hund så mycket som man vill inför lördag...liiite nervös är jag, och då blir jag energisk, och den extra energin får perfekt utlopp i hundträning. Så igår fick jag en timme över innan styrelsemötet, och passade p...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards